HAMİLELİK ÇOK KEYİFLİ; DÜŞÜK YAPMA KORKUSU OLMASA

Aslında hamilelik kendi başına mucizevi bir olay, düşükler de bu mucizenin kötü sonuçlarından biri.

Hamilelik Nasıl Oluşur?
Hamileliğin oluşabilmesi için, pek çok olayın arka arkaya belli bir düzende takip etmesi gerekir. Bu olayların oluşmasındaki bozukluklar ya hamileliğin ortaya çıkmamasına ya da düşükle kaybedilmesi ne neden olabilir. Düzenli olarak 28-30 günde bir adet gören bir kadında yumurtalıktan yumurtanın atılması 12-16. günler arasında olur. Eğer bu dönemde bir cinsel ilişki olursa, spermle yumurta Fallop tüpleri adını verdiğimiz, yumurtalıklar ve rahim arasındaki tüplerin içinde karşılaşarak döllenme gerçekleşebilir ve hamilelik ortaya çıkabilir. Hamileliğin oluştuğunu genellikle beklenen adet gününde adet kanamasının olmaması ve yapılan kan veya idrar testinde hamilelik değerlerinin bulunmasıyla tespit ediyoruz.

Düşük Nedir?
Hamileliğin oluşumundan 20. gebelik haftasına kadar olan sürede gebeliğin sonlanmasına düşük denir. 13. gebelik haftasından önce meydana gelen düşüklere erken düşük; 13-20. Haftalar arasında oluşanlara ise geç düşükler ismi verilir. Kadın yaşı büyüdükçe oluşan hamileliğin düşükle sonuçlanma ihtimali artar. Kabaca söyleyecek olursak, 20 yaşlarında hamile kalan bir kadının düşük yapma ihtimali, her 10 gebelikte 1 ise, 35 yaşında 4 gebelikte bir, 40 yaşında ise 2 gebelikten 1’dir. Bunun yanında sağlıklı genç bir kadında, ilk düşükten sonra oluşan hamileliğin normal canlı bir hamilelikle devam etme oranı ise %85-90’dır.